Coaching en advies

soms kun je wel een ander perspectief gebruiken

Frank van Tussenbroek Communicatie Audit

Communicatie audit

Door de hectiek van de dag en de focus op individuele uitingen, vergeet je soms te kijken naar het totaal van al je communicatie-uitingen. Klopt het hele concept nog? Hoe passen de uitingen binnen je doelstellingen? Waar is makkelijk winst te behalen? Als marketingdirecteur maar ook als CEO of Algemeen Directeur wil je soms advies over de marketing en communicatie-inspanningen. Ik kan een communicatie-audit voor je uitvoeren waarbij ik kijk naar de doelstellingen en hoe de uitingen daarbij passen. En jouw overige concrete vragen ook mee neem. Vervolgens geef ik concreet advies waar verbeterpunten liggen. Zowel wat betreft low-hanging-fruit, bijvoorbeeld hoe POS-materialen ingevuld worden, als op strategisch gebied, zoals de gekozen verhoudingen tussen de verschillende mediakanalen. 

Advies bij werving nieuwe CMO

Een CEO of Algemeen Directeur weet tijdens de sollicitatieprocedure vaak snel wat voor type manager een kandidaat is. Er kan een ook goede inschatting gemaakt worden of iemand binnen de cultuur van het bedrijf past. Echter, het is lastiger voor een CEO om een goed beeld te krijgen van de vakinhoudelijke capaciteiten van een nieuw directielid. Zeker als dat gaat om een Marketing Director/CMO. Het vakgebied marketing is dermate in ontwikkeling dat het onmogelijk is voor een CEO om exact te bepalen of de sollicitant inhoudelijk alle capaciteiten én de visie heeft om het bedrijf op het gebied van marketing daadwerkelijk een grote stap verder te brengen. Ik kan hierbij advies verlenen. Door het leveren van een aantal tailor-made vragen (en antwoorden) die gesteld kunnen worden tijdens de sollicitatieprocedure, kan ook vakinhoudelijk een goed beeld verkregen worden van de kandidaat. De vragen worden afgestemd op de fase waarin je bedrijf nu verkeert en vooral op wat de doelstellingen zijn. 

Frank van Tussenbroek sollicitatie advies
Frank van Tussenbroek coaching

Coaching

Ik heb ervaring opgebouwd in vele type bedrijven. Van beursgenoteerde corporates tot familiebedrijven, van coöperaties tot privately owned companies. Hierbij heb ik geleerd hoe uitdagend het kan zijn om de goede ideeën die je hebt, ook daadwerkelijk door de organisatie heen te krijgen.

Ik kan je leren hoe je je op moet stellen, hoe de politiek werkt binnen het bedrijf en welke informatie je op welk moment kunt delen om veel draagvlak binnen de organisatie te krijgen. Zowel voor je plannen als voor jezelf of mensen uit je team.

Training

Samen met Ivo d’Haens van Effectief Communicatie geef ik presentatie trainingen. Zowel aan beginners als aan mensen met veel ervaring in presenteren. Het unieke van onze training, die altijd tailor-made wordt aangepast op jouw bedrijf, is dat wij de training altijd met zijn tweeën geven. Daardoor ontstaat een combinatie van vele jaren trainingservaring en vele jaren business ervaring. Dit maakt de training meer praktisch toepasbaar dan andere presentatietrainingen. Speciaal voor bedrijven die bekend zijn met Insights Discovery®, kunnen wij de voorkeursprofielen van de deelnemers verwerken in de training. En kunnen wij je leren hoe jouw karakter van invloed is op de presentatie die je geeft. En hoe je jouw voorkeursprofielen nog effectiever in kunt zetten als je voor een groep staat.
Frank van Tussenbroek training

Op zoek naar iemand die jou en jouw organisatie verder kan helpen?

Ik kom graag vrijblijvend langs om te bespreken hoe ik jou advies kan geven.